Bente

Hier is ze dan, onze kleine Bente Emilia!

Bij de geboorte op 1 juni woog ze 2650 gram en nu, na 11 dagen, is ze op 2690 gram uitgekomen.

Nooit had ik gedacht dat dergelijke details zo belangrijk voor me zouden zijn.
Op dit moment heb ik Bente in een draagdoek en dat voelt heel geruststellend. Ik hoef niet steeds aan haar te denken in ongerustheid want ze is gewoon vlakbij, ik kan haar horen, voelen en zien. Een aanrader!
Het leren om borstvoeding te geven (en het leren drinken door Bente) was ook gecompliceerder dan ik had verwacht. Er zijn heel wat inspanningen aan vooraf gegaan om het zover te krijgen! Twee zeer intensieve weken vol spanning en gelukkig ook sensatie.

Moeder zijn is een totaal nieuwe ervaring voor mij en toch voelt het allemaal zo vertrouwd. Ik heb tenslotte al 38 weken met haar in mijn buik rondgelopen. Het voelt eerder leeg als zij niet bij me is. We moeten daar beide aan wennen. Daarom ook die draagdoek als overgang. En voor de papa is alles nieuw! Ook hij moet behoorlijk bijkomen van alle belevenissen. Gelukkig heeft hij een paar weken vakantie. Ik moet er niet aan denken dat die straks alweer voorbij zijn…

Maar een troost: onze droom van een dochter blijft!

Example

Example

Geef een reactie

