Hello world!

Hallo Wereld..hier spreekt een nieuwe moeder. Ik kom net kijken wat dat betreft.
Sinds Bente er is, is er veel veranderd.

Er gaat veel energie zitten in het wennen aan een nieuw leven. Tegelijk geeft het je een nieuw begin en het gevoel vleugels te hebben. Je krijgt een kind en dat maakt de tijd tot een toekomst. Ineens is het niet meer zo nodig om over het verleden te mijmeren. Af en toe natuurlijk wel.

Mijn eigen ouders zijn hier niet om te genieten van dat kleine nieuwe mensje. Zij kunnen haar ook niet meer tot opa en oma zijn. Of zouden ze pake en beppe zijn geworden? Zij krijgt een ander soort grootouders: twee echte en twee op de foto. Twee om alles mee te ervaren en twee om verhalen over te horen of om over te fantaseren. In de tussentijd is het een heerlijk gevoel. Ik proef het woord: dochter, mijn dochter, onze dochter. Ik leer haar woorden en zij leert mij brabbelen.

Geef een reactie

