Kaos

Af en toe duikt hij weer op: de film Kaos. Ik ging op zoek naar een goede recensie.
Als je via internet op Kaos of Chaos zoekt en op “film Kaos” of “Kaos Taviani” is de score hoog, maar dan met heel korte omschrijvingen zonder foto’s of met veel foto’s zonder omschrijvingen, en anders op italiaanse sites voorzien van foto’s van opgeblazen borstenpartijen die helemaal niks met de film te maken hebben. De eerste door mij gekozen link werkt helaas niet. Dan maar de tekst hieronder opgenomen.
Ik vind het een heerlijke film, ik heb ‘m al zo’n vijf keer gezien, vast niet veel voor een fan, maar elke keer zie ik iets nieuws wat mij eerder nog niet was opgevallen en begrijp ik meer van de film en de eventueel symbolisch bedoelde beelden. Mooi aan de film vind ik het boerenleven, de authentieke italiaanse acteurs, het mysterieuze, de niet nader verklaarde gebeurtenissen waarbij je eigen fantasie het mag aanvullen. Dat gaat dan verder als de film is afgelopen. En de muziek..

Anyone seriously hoping that this is a review of a Maxwell Smart movie might as well skip to the next article right now. Kaos is an Italian film by the Taviani brothers, an anthology film based on stories by Luigi Pirandello. The hallmarks of the film are sensitivity and observation. The Taviani brothers, barring Fellini, may be the finest Italian filmmakers still active (Olmi is right up there, too), and, while Kaos may not be their best work, it is a rich, representative film of their style: realistic, careful and caring, deeply felt. (klik hier voor complete tekst!)

Geef een reactie

